Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Audiokodeky a testy pro zhodnocení jejich poslechové kvality
Hudec, Andrej ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá audio kodekmi a testami pre zhodnotenie ich posluchovej kvality. Práca ponúka popis vlastností ľudského sluchu, stručný úvod do problematiky audio kódovania, kompresie zvukových dát a posluchových testov. Bakalárska práca tiež obsahuje teoretický popis kódovacích procesov zvolených audio kodekov, vyhodnotenie merania ich výpočtovej náročnosti a vyhodnotenie posluchovej kvality každého z nich pomocou posluchových testov. Na implementáciu prostredia posluchových testov boli použité programovacie jazyky HTML, CSS, Javascript a Python. Zvukové súbory, ktoré boli predmetom skúmania v posluchových testoch boli získané pomocou knižnice FFmpeg.
Audio a video vysílání s využitím real-time protokolu
Křenek, Tomáš ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vysílání multimediálních dat přes počítačovou síť. V první části jsou podány podrobné informace o protokolech RTP a RTCP, pomocí nichž lze realizovat přenos. V dalších kapitolách jsou zmíněny a vysvětleny některé základní pojmy související s řešenou problematikou a následují informace o knihovnách použitých při vývoji aplikací. Ve druhé části práce je implementován přehrávač multimediálních souborů, který využívá kodeky FFmpeg a multimediální knihovnu SDL. Přehrávač je konzolovou aplikací, disponuje základními ovládacími prvky a je schopen reprodukovat multimediální obsah zadaného souboru. Další kapitoly praktické části se věnují problematice RTP komunikace. Jsou implementovány konzolové vysílače a přijímae přenášející data kódovaná pomocí Theory a Vorbisu. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny dosažené výsledky.
Vysílání multimediálního obsahu s využití kompresních technik
Tesař, Pavel ; Číka, Petr (oponent) ; Müller, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o přenosu multimédií po síti za pomoci komprimačních algoritmů užívaných v kodeku MPEG-4 part 10 a Real Time Protokolu (RTP). Čtenář zde bude seznámen se základními pojmy ohledně multimédií. Bude pojednáno o principech komprimačních technik pro audio i video a bude odůvodněna nutnost použití komprimace při přenosu multimediálních dat po síti. Rovněž budou popsány principy a vlastnosti protokolu RTP, jež je pro stream audia a videa navržen. Budou vybrány vhodné kodeky (Theora pro video a Vorbis pro audio) pro implementaci dvou aplikací (server, klient), jež mají za úkol načíst surová data, zkomprimovat je pomocí kodeku Theora (Vorbis), přenést po síti v podobě RTP paketů, zachytit klientem a reprodukovat koncovému uživateli. Samozřejmostí je kompletní popis implementace obou aplikací napsaných v jazyce C/C++ a Java. Čtenáři by si měl z práce odnést základní přehled o celé problematice a načerpat zkušenosti s implementací, jež jsou zde shrnuty.
Audiokodeky a testy pro zhodnocení jejich poslechové kvality
Hudec, Andrej ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá audio kodekmi a testami pre zhodnotenie ich posluchovej kvality. Práca ponúka popis vlastností ľudského sluchu, stručný úvod do problematiky audio kódovania, kompresie zvukových dát a posluchových testov. Bakalárska práca tiež obsahuje teoretický popis kódovacích procesov zvolených audio kodekov, vyhodnotenie merania ich výpočtovej náročnosti a vyhodnotenie posluchovej kvality každého z nich pomocou posluchových testov. Na implementáciu prostredia posluchových testov boli použité programovacie jazyky HTML, CSS, Javascript a Python. Zvukové súbory, ktoré boli predmetom skúmania v posluchových testoch boli získané pomocou knižnice FFmpeg.
Audio a video vysílání s využitím real-time protokolu
Křenek, Tomáš ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vysílání multimediálních dat přes počítačovou síť. V první části jsou podány podrobné informace o protokolech RTP a RTCP, pomocí nichž lze realizovat přenos. V dalších kapitolách jsou zmíněny a vysvětleny některé základní pojmy související s řešenou problematikou a následují informace o knihovnách použitých při vývoji aplikací. Ve druhé části práce je implementován přehrávač multimediálních souborů, který využívá kodeky FFmpeg a multimediální knihovnu SDL. Přehrávač je konzolovou aplikací, disponuje základními ovládacími prvky a je schopen reprodukovat multimediální obsah zadaného souboru. Další kapitoly praktické části se věnují problematice RTP komunikace. Jsou implementovány konzolové vysílače a přijímae přenášející data kódovaná pomocí Theory a Vorbisu. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny dosažené výsledky.
Vysílání multimediálního obsahu s využití kompresních technik
Tesař, Pavel ; Číka, Petr (oponent) ; Müller, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o přenosu multimédií po síti za pomoci komprimačních algoritmů užívaných v kodeku MPEG-4 part 10 a Real Time Protokolu (RTP). Čtenář zde bude seznámen se základními pojmy ohledně multimédií. Bude pojednáno o principech komprimačních technik pro audio i video a bude odůvodněna nutnost použití komprimace při přenosu multimediálních dat po síti. Rovněž budou popsány principy a vlastnosti protokolu RTP, jež je pro stream audia a videa navržen. Budou vybrány vhodné kodeky (Theora pro video a Vorbis pro audio) pro implementaci dvou aplikací (server, klient), jež mají za úkol načíst surová data, zkomprimovat je pomocí kodeku Theora (Vorbis), přenést po síti v podobě RTP paketů, zachytit klientem a reprodukovat koncovému uživateli. Samozřejmostí je kompletní popis implementace obou aplikací napsaných v jazyce C/C++ a Java. Čtenáři by si měl z práce odnést základní přehled o celé problematice a načerpat zkušenosti s implementací, jež jsou zde shrnuty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.